FacTV, een unieke kans om een tv-campagne te winnen !

Gepubliceerd van dinsdag 19 april 2016 tot 07:18

IP Belgium, Nextage en Sixtine organiseren voor de derde keer FacTV. Een gratis wedstrijd voor bedrijven die, ondanks een beperkt budget, wensen te communiceren op televisie via een publiciteitscampagne op de RTL-zenders. FacTV is dit jaar enkel in het Frans, maar staat open voor alle Belgische bedrijven en is dus ook voor Vlaamse bedrijven een unieke kans om in Franstalig België te communiceren.

FacTV is een innoverend initiatief met als doel beloftevolle projecten in België te ondersteunen en ondernemers te helpen om hun diensten en producten beter te promoten met een gratis televisiecampagne. Tevens een unieke opportuniteit om het nut van reclame op televisie aan te tonen, zelfs voor ondernemingen met beperkte middelen.

FacTV richt zicht inderdaad tot bedrijven die nood hebben aan visibiliteit, maar waarvan het reclamebudget lager ligt dan 500 000 € (vanaf 20 000 €).

Hoofdprijs, een reclamecampagne op televisie voor een totale waarde van 80 000 euro, van creatie en productie van de spot t.e.m. het uitzenden ervan op de RTL-zenders. Naast de winnaar zullen nog vier andere ondernemingen uitzonderlijke kortingen kunnen genieten voor een televisiecampagne op de RTL-zenders.

De eerste twee edities van FacTV hebben als winnaar bekroond: Chocol@, een chocolademerk dat gepersonaliseerde boodschappen aanbiedt en Columbus, producent van cholesterolvrije eieren.

Voor deze derde editie is de jury samengesteld uit marketing-, economie- en communicatiespecialisten:

  • Voorzitter: Nathalie Erdmanis – VP Marketing Brussels Airlines
  • Bruno Wattenbergh – CEO Impulse – Specialist Economie RTL
  • Philippe Warzée – CEO The New Pub
  • Xavier Huberland – Directeur Marketing RTL
  • Jean-Marc Ségati – Algemeen Directeur Nextage

Hoe deelnemen?

Bedrijven die gratis wensen deel te nemen, hebben tot 31 mei de tijd om hun dossier in te dienen op www.factv.be. De jury zal de 5 beste dossiers kiezen en de geselecteerden uitnodigen voor een mondelinge verdediging in de loop van de maand juni 2016.

Na afloop van de deliberatie zal de winnaar bekend zijn eind juni. De winnende campagne zal gerealiseerd worden tijdens het tweede semester van 2016 en op antenne komen tussen september 2016 en januari 2017, in functie van de wensen van de winnaar-adverteerder.