Twitter en IP slaan de handen in elkaar voor de eerste “Twitter Amplify”-actie in Franstalig België

Om het megapopulaire kookprogramma van RTL TVI te promoten, zet IP op digitaal vlak zijn beste beentje voor!
Er wordt voor het eerst gebruik gemaakt van Twitter Amplify, een nieuwe, door Twitter ontwikkelde service: bij videotweets die betrekking hebben op Top Chef, krijgen berichten een veel groter bereik dan alleen de followers van de RTL TVi-account.
De gepromote videoboodschap (Promoted Video) komt bij een veel ruimer publiek terecht, met de bedoeling de inhoud ervan meer weerklank te geven en langer onder de aandacht te houden.
De fans van Top Chef zien de pakkende hoogtepunten onmiddellijk en rechtstreeks in hun feed, ze kunnen deze fragmenten delen en op de ontvangen video’s reageren.
Miele werkt voor deze operatie met IP samen en wordt aldus de eerste adverteerder die in Franstalig België via Twitter Amplify communiceert.
De account @RTLTVI telt momenteel al meer dan 30 000 abonnees en Top Chef is een van de populairste programma’s op Twitter.
Het programma Twitter Amplify is een win-win-winmodel: alle betrokken partijen worden er beter van. De gebruiker krijgt kwaliteitsvolle inhoud met betrekking tot zijn favoriete programma rechtstreeks op zijn Twitter feed, mediabedrijven kunnen hun inhoud op verschillende platformen verspreiden en nieuwe inkomsten genereren, en merken krijgen de kans om nieuwe doelgroepen te bereiken, die altijd beter bij hun producten aansluiten.