Head of media development

Contrat - Temps plein - CDI

Vos missions :

Het Head of Media Development gaat aan de slag in het departement Media, Digital & Innovation van de regie IP Belgium, en werkt nauw samen met de Media, Digital & Innovation Director.

Zijn belangrijkste taak is het uitbouwen van de activiteiten van de regie om zo het media-aanbod te versterken:  

·       In de dagelijkse werking bent u hét aanspreekpunt voor mensen op zoek naar informatie over de verschillende media die IP Belgium vertegenwoordigt,

·       U bent de contactpersoon tussen de partners en IP Belgium,

·       U analyseert de prospectiemogelijkheden van de nieuwe media en u ontwikkelt een nieuw aanbod van diensten om de inkomsten van de regie te verhogen,

·       U controleert of de met de partners onderhandelde overeenkomsten goed worden nageleefd en u staat in voor de reporting,

·       U bent een contactpunt voor de B2B-communicatie en u werkt nauw samen met de communicatieafdeling,

·       U staat in voor de uitwerking van projecten en ontwikkelt er het businessplan voor.

Profil :

·         U bent perfect tweetalig NL- FR en u hebt een doorgedreven kennis van het Engels

·         U bent een expert in digitale media

·         U hebt een grondige kennis van mediamarketing en een uitgesproken passie voor televisie en radio

·         U bruist van de energie en u weet van aanpakken

·         U hebt een neus voor zaken, u bent een degelijk onderhandelaar en diplomatisch aangelegd

·         U houdt van creativiteit maar ook van cijfers

Sur nous :

IP Belgium, marktleider in het zuiden van het land, is de regie die voor de meest uiteenlopende media werkt: haar merken zijn actief op het vlak van TV, Radio en Digital. 

De reclameruimte die IP ter beschikking stelt, bestaat uit krachtige blokken waarmee adverteerders onmiddellijk honderdduizenden mensen kunnen bereiken. Via zenders met een duidelijk onderscheiden identiteit komt hun boodschap bij alle mogelijke doelgroepen terecht.

IP doet dus veel meer dan enkel de reclameruimte van de media die ze vertegenwoordigt commercialiseren. Ze biedt adverteerders de mogelijkheid om hun doelgroepen recht in het hart te treffen.

Daartoe ontwikkelt IP specifieke communicatieoplossingen die beantwoorden aan de verwachtingen van haar klanten, zowel qua doelgroep als qua kostprijs en context. De regie besteedt ook ruim aandacht aan het bestuderen van hun concurrentieomgeving op het gebied van tarieven, bereik en profielen.

Omdat de mediasector voortdurend in beweging is, heeft IP van innovatie en creativiteit haar kernwaarden gemaakt. Naast de technische expertise en de menselijke en professionele aanpak van haar teams, zijn dat de belangrijkste kwaliteiten die verklaren waarom zoveel Belgische en internationale adverteerders blindelings op IP vertrouwen.

Postuler en ligne