Account officer

Marketing / Publicité, Vente/Sales, Marketing / Publicité

Contrat - Temps plein - CDI — Brussels

Vos missions :

Onder de verantwoordelijkheid van de Sales Unit Manager en in samenwerking met de Account Managers beheer en ontwikkel je de portefeuille van adverteerders en reclamebureaus van de Sales Unit.

Wat houdt dit in:
- Bij de klanten informeren naar hun huidige toestand
- Dagelijks belangrijke informatie in verband met je portefeuille delen
- Met de Account Managers de onderhandelingen over contracten voorbereiden
- Onderhandelen over de extra budgetten die in de loop van het jaar worden meegedeeld
- Op zoek gaan naar ontwikkelingsmogelijkheden voor alle klanten van de Sales Unit
- Commerciële oplossingen voorstellen aan de klanten
- Aanbiedingen in de systemen integreren
- Prospectielijsten opstellen voor je BU afhankelijk van specifieke en digitale aanbiedingen
- Alternatieven voorstellen voor de plannen die reclamebureaus indienen, door specifieke producten te pushen die passen bij de doelgroep
- Commerciële aanbiedingen laten goedkeuren indien deze buiten het kader van de  gewone onderhandelingen vallen
- Sponsoringaanvragen beantwoorden en deelnemen aan de verkoop van sponsoring in het algemeen.

Daarnaast sta je ook in voor:
- De wekelijkse follow-up van doelstellingen, de klantenportefeuille en de concurrentie
- De follow-uptabellen van de investeringen aanvullen

Tot slot ben je ook de back-up van de overige Account Officers wanneer ze afwezig zijn.

Profil :

- Je bent tweetalig NL/FR en in het bezit van een diploma marketing, economie of communicatie.
- Je bent aangenaam in de omgang, communiceert vlot en werkt nauwkeurig in teamverband.
- Je hebt een goed zakelijk inzicht en je houdt van onderhandelen.
- Je bent nieuwsgierig en sterk geboeid door media.
- Een eerste werkervaring in onze sector is een pluspunt.

Sur nous :

IP Belgium, marktleider in het zuiden van het land, is de regie die voor de meest uiteenlopende media werkt: haar merken zijn actief op het vlak van TV, Radio en Digital.
De reclameruimte die IP ter beschikking stelt, bestaat uit krachtige blokken waarmee adverteerders onmiddellijk honderdduizenden mensen kunnen bereiken. Via zenders met een duidelijk onderscheiden identiteit komt hun boodschap bij alle mogelijke doelgroepen terecht.
IP doet dus veel meer dan enkel de reclameruimte van de media die ze vertegenwoordigt commercialiseren. Ze biedt adverteerders de mogelijkheid om hun doelgroepen recht in het hart te treffen.
Daartoe ontwikkelt IP specifieke communicatieoplossingen die beantwoorden aan de verwachtingen van haar klanten, zowel qua doelgroep als qua kostprijs en context. De regie besteedt ook ruim aandacht aan het bestuderen van hun concurrentieomgeving op het gebied van tarieven, bereik en profielen.
Omdat de mediasector voortdurend in beweging is, heeft IP van innovatie en creativiteit haar kernwaarden gemaakt. Naast de technische expertise en de menselijke en professionele aanpak van haar teams, zijn dat de belangrijkste kwaliteiten die verklaren waarom zoveel Belgische en internationale adverteerders blindelings op IP vertrouwen.

Postuler en ligne